Kisah Aku,Dia dan Impian  

Posted by Wan Nur Zharif bin Wan Nordin in

Uwa….uwa…wa…Eh kenapa kau menangis??"kata aku kepada si Dia".Uwa…uwa….Dia tetap menangis…kenapa ni..kalau ada masalah..bagi tahu la pada aku..Hmm,ok..lau nk tahu...kau da kecewakan aku..kau memang tak sedar di untung.."habis madu sepah di buang".Aku betul-betul kecewa..tak sangka..selama ni aku la yang kau belai tiap-tiap hari..bawa kesana kemari..kau sanggup tak tido,hanya disebabkan aku..mase tu,aku aku rase bahagia sangat di samping kau..aku harap..perhubungan kita berkekalan hingga ke akhir hayat..tapi,sekarang,apa da jadi..mana kata-kata manismu???janji hanya tinggal janji..kau tak patuh pada janji kau..aku merana tahu tak!!!Sekarang kau dah pandai berfoya-foya di luar..apa semua ni..apa salahku??aku tahu..aku tak menarik seperti mereka kat luar tu,mereka canggih2,kaya2 tak macam aku....aku paham...kenapa lah,aku mempercayai kata-katamu dahulu..bodohnya aku...hari ni baru aku paham,apa tanggapan kau terhadap aku..kau hanya menggunakan aku semasa kau susah je kan..mase kau senang,kau tinggalkan aku.Aku menyesal berdampingan dengan kau.Kau langsung tak hargai aku.Aku menyesal sangat2....

Ala...jangan la macam ni,aku masih sayang kau..."kata Aku kepada Dia"...jangan la macam ni..aku tahu,sekarang ni aku banyak abaikan kau..hubungan kita tak mesra seperti dulu,aku tahu aku salah..tapi tolongla bagi aku peluang untuk aku bersama dengan kehidupan ku untuk sementara..bukannya lama..dalam beberapa bulan je..lepas ni,aku jamin akan terus bersama kau untuk memburu Cik Impian.aku tahu..aku tak mampu nk dapatkan Cik Impian sendirian.aku lemah..hanya kau saje penunjuk jalan kepada ku untuk mendapatkan Cik Impian yang aku idam2 kan tu.Hmmmmm.... "keluh Dia selepas mendengar jawapan dariku"tapi....si Dia teruskan bicaranya,kenapa perlu tinggalkan aku untuk sementara waktu??tak boleh ke kau terus je bersama aku..aku tak kisah nk bermadu kasih bersama mereka..aku tak kisah itu semua..yang penting kau bersama aku.kau luangkan masa bersamaku 2 jam sehari pun dah memadai daripada tak da langsung.kita dah janji dulu kan.."Susah senang kita hadapi bersama walaupun ribut dan badai melanda"tak kau da lupe?kau juga yang ungkap kan sebegitu?kau perlu tahu,nak dapatkan Cik Impian tu banyak syarat2nya.kau mampu ke nk hadapi seorang diri??kau fikir2 kan lah ia...aku dah tak tahu nk cakap ape lagi ngan kau ni.

5 minit kemudian..

Ok2...aku dengar cakap kau..."kata aku kepada Dia selepas berfikir panjang".aku dah fikir masak2 dengan kata2 kau tadi..ada betul jugak idea kau ni..pandai kau ea nk sentiasa bersama aku.'kalau tak dapat buat semua,jangan la tinggal kn semua"...betol tak?..betol tu.."jawab Dia".

Pada masa yang sama,di sudut yang lain Cik Impian sedang memerhati dan meneliti perbincangan Aku dan Dia.Cik Impian tersenyum lebar sendirian melihat gelagat si Aku dan si Dia..aku tahu..si Aku tu ada potensi,semangat dan usaha...tengok dari reaksi mereka berdua pun aku tahu yg si Aku tu akan berjaya mendapatkan aku.."kata Cik Impian dalam hati".Sekarang ni aku tak perlu la nak memikirkan siapa yang layak mendapatkan aku.Aku akan tunggu dan lihat sahaja bila dan masa yang sesuai untuk si Aku untuk bersama aku selamanya disamping sahabat sejatinya Si Dia....

Akhirnya si Aku dan si Dia pun berbaik,perhubungan mereka menjadi bertambah baik dari hari kehari..hanya tunggu masa sahaja untuk dipertumukan dengan Cik Impian dengan Redha dan Berkat dari Allah Taala....

p/s :mesti sahabat2 tertanya2 kan?siapa sebenarnya Aku,Dia dan Impian.betol tak?
Aku :Diri sendiri
Dia :Al-Qur'an & kitab/buku
Impian :Cita-cita(kerjaya?Isteri?keluarga bahagia?) pilihan masing2..hehehe

Pengajaran :Jangan sesekali kita tinggalkan Al-Qur'an,kitab mahupun buku walaupun kita dah habis imtihan.belajar la selagi ada kemampuan.Sesungguhnya belajar itu sampai mati..peringatan ni khususnya buat ana dan am nya buat sahabat2..moga2 kita mendapat berkat daripada apa yg kita belajar.amin..

Sekian dari ana..
Wan Nur Zharif bin Wan Nordin (abu_hurairah89)

This entry was posted on Saturday, June 13, 2009 at 11:01 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

hehe, terharu bile bace nih...
=) rase sedih gembire...(~_^)

June 14, 2009 at 5:50 AM

Post a Comment