Tadarus Al-qur'an dan muzakarah tajwid  

Posted by Wan Nur Zharif bin Wan Nordin in



Assalamualaikum sahabat-sahabat..amacam berpuasa??best x?..pengalaman berpuasa di mesir ni mmg best..bersyukur sangat2 sebab saya dipilih oleh Allah taala untuk belajar disini..dapat la serba sedikit mengetahui budaya arab kat sini.ha..sahabat-sahabat,sebenarnya saya ni baru je balik dari tadarus Al-Qur'an di markas..bukan nak riya',cume nak cerite..kite leh kongsi pengalaman same2..tol x.memang banyak faedah dan manfaat daripada tadarus Al-Qur'an ni..salah satu nya dapat memperbetulkan bacaan kita,kalau kita baca sorang-sorang memang x perasan yang kita baca tu salah..x kira dari segi tajwid,harakat dan sebagainye...tula serba sedikit keistimewaan bertadarus..selain tu,kita juga dapat eratkan ukhuwah sesama sahabat kita..so,bagi sahabat-sahabat yang x join tadarus Al-Qur'an lagi..cepat-cepat la pergi cari tempat yang ade buat tadarus..x rugi sahabat-sahabat,lebih-lebih lagi dalam bulan ramadhan ni..bagi sahabat ikhwah,saya sarankan pergi la tadarus,banyak manfaatnya..bukan pe..kite ni nnt nk jadi imam..kalau x imam masjid,imam kt rumah..imamkan isteri dan anak2..kalu nak jadi imam,bacaan kena la betul..sahabat akhawat pun tak terkecuali..pergi ea..jangan x pergi..mudah-mudahan mendapat keberkatan atas ape yang sahabat-sahabat lakukan..ameen ya rabb...


eh..salah tu..cam ni bace dye...ni kan izhar holki



amboi khusyuknyer ust asri bace..hihihi

This entry was posted on Monday, August 24, 2009 at 2:08 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment